Wednesday, October 21, 2009

Peringatan pada pemilik motosikal

Sepertimana yang dipaparkan dalam TV3 awal minggu ini mengenai rakaman CCTV oleh PDRM dimana pencuri cuma mengambil masa 20 saat utk mencuri sebuah motosikal lc. Apa yg aku tgk pemilik motosikal tersebut pakai pengunci besi yang biasa org pakai tu. yg jenis cucuk kat lubang gerigis2 tu la. faham tak?..tak faham komenla, nt aku masukkan gmbr..memang senang nak curi tu. Ramai yg dah tahu nak bukak tu. Lagi satu kalau pakai solek pun org da bleh curi jugak. Solek warna emas tu pun senang jgk, kecuali solek emas yang bulat panjang tu. So aku rasa lebih baik pemilik motor semua pakai solek emas yang bentuk silinder tu dan kunci yg bentuk gelung tu. tu lebih selamat skit..

No comments :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails