Selasa, 29 September 2015

Mesin Deposit Syiling Bank Islam

Berdasarkan pengalaman aku mencari mesin untuk deposit duit syiling ini, didapati banyak mesin-mesin yang disenaraikan dalam blog dan laman web yang merujuk kepada senarai dikeluarkan Bank Negara sebenarnya tak wujud pun. Besar kemungkinan korang akan buat penat sahaja dok menjaja duit syiling tu kesana kemari mencari mesin deposit syiling tu. Contohnya mesin deposit syiling Maybank yang dikatakan ada di Sri Gombak.Penat aku cari..rupa-rupanya alamat dia tu kawasan perumahan. Batang idung maybank pun tak nampak, rasa macam nak bagi batang penyapu je kat siapa yang cakap ada tu. Huhu!!


Kebetulannya, masa membeli belah di Medan Mara, Jalan Raja Laut KL untuk persiapan raya yang lepas aku ada perasan kewujudan mesin deposit syiling kat situ. So, tanpa berlengah lagi aku pun masukkan semua syiling2 aku dalam plastik 2-3 lapis sebab takut koyak..pastu aku terus menuju ke mesin CODM Bank Islam tersebut.

Rupanya, mudah sangat nak masukkan duit syiling ni. Tak seperti dalam blog yang aku baca sebelum ni, kena ke kaunter plak lepas masukkan duit tu dan dapat resit. Tak perlu//Tak payah ye. Senang je caranya. Mulanya tekan dan pilih bahasa Melayu/English. Pastu korang masukkan no akaun bank korang (yang sama dengan bank mesin deposit syiling tu). Lepas tu ruang masuk syiling tu terbuka dan korang masukkanla semua syiling-syiling korang. Duit syiling tu tadi ada yang dia xsempat kira dan terjatuh dalam kotak duit syiling tak diterima kat bawah tu. Nanti dah selesai kira, dia akan tanya betul ke tak dan nak tambah syiling lagi ke tak. Korang klik la tambah dan kutip la syiling2 yang tak diterima tadi masuk balik untuk kira lagi. Sampaila duit syiling korang dah abis utk dikira. Nanti siap kira dia akan keluarkan resit. Esoknya duit terus masuk dalam akaun korang.

Senang kan?..
Ni resit hasil depositkan syiling
Ni tabung duit aku yang dah dikosongkan masuk dalam CODM



6 ulasan :

gnesop berkata...

byk bank dah ada skrg mesin ni nampaknya

Unknown berkata...

Emm btul. banyak tp hanya dilokasi tertentu..

Madam N berkata...

NICE INFO.RAJIN YE KUMPUL DUIT SYILING.MCM MY HUBBY! HOHO..ADA TABUNG DUIT

kay berkata...

nice info..btw sy singgah sini.. mcm mna nak follow.. xde button follow ..hehe.
http://catatanhati93.blogspot.my/

Unknown berkata...

Assalam encik nk tau mmg nnt masuk kn duot syilling tu campur sume ke.. pastu btol ke duit tu esok nye masuk bnk?

Tanpa Nama berkata...

Awak. Duit syiling ni boleh tukar bila bila masa ataupun kena tukar waktu office hours je?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails