Thursday, June 11, 2015

sistem switch ngv rosak

Salam.. hai myblog. Lama tak menulis. Hari ni aku nak berkongsi pengalaman sistem switch dari ngv ke petrol aku yg rosak. Hemm..rosak plak. Melayang lagi duit aku. Tapi takpelah, setelah 5 tahun pakai baru rosak benda alah ni.

Benda ni pomen panggil solenoid petrol. Harga dia biasanya kat kedai dalam RM180. Mahal jugak tu..emm "biasala bang, barang sparepart baru mahal la skit." Mungki tu ayat pomen kalau korang tanya. Hihi. Tapi jangan risau, kalau korang nak murah, cari la kat kedai potong. Banyak sparepart murah dorang jual leh dapat dalam brapa puluh ringgit je. Siap upah pomen bolehla RM80. Kalau nak murah lagi kenalah pasang sendiri. Tak susah sangat nak pasang tu. Tapi kalau tak pandai upah pomen jela..kan tersilap wayar gas dan petrol tak pasal2 plak. 

Oklah, itu saja perkongsian stakat ni. Tatatituteto...


No comments :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails