Saturday, January 28, 2012

Thinks different, u will succeed

Saya teringat pada Bill gates, semasa beliau mula2 ingin menubuhkan microsoft dan mengeluarkan perisian2 komputer, terdapat suara2 sumbang yang berkata padanya. Apalah kau ni bukak bisnes ni, nak market, pc de satu atau dua biji je kat pejabat2 atau sykt2 mane leh wat bisnes. hemm, yela kan masa tu pc pun besar, pc ibm, macintosh..ada 1-2 biji je kan satu2 pejabat. Tapi pemikiran bill gates berbeza, dia kata " saya tak nampak satu atau dua pc sahaja, tapi saya dapat nampak berjuta-juta/berbilion-bilion pc dalam seluruh dunia dan setiap buah rumah akan ada satu pc..

Hemm, betapa dasyatnye pemikiran org yg berjaya..adakah kita dikalangan org berfikiran negatif atau seorang yang berfikiran jauh? fikir-fikir kan lah!...







No comments :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails