Jumaat, 25 Mac 2011

Guru didakwa cabul murid


TAMPIN: Seorang guru sekolah rendah dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam, atas dua pertuduhan menggunakan kekerasan untuk mencabul kehormatan seorang murid perempuannya di Gemas, dekat sini, awal bulan ini.

Muhamad Shafik Supaat, 29, (kanan) yang mengajar mata pelajaran Kemahiran Hidup, bagaimanapun mengaku tidak bersalah di depan Majistret Siti Nur Shafrida Hashim dan meminta dibicarakan.

Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa menggunakan kekerasan jenayah terhadap seorang kanak-kanak berusia 11 tahun dengan niat mencabul kehormatannya apabila menarik mangsa masuk ke bilik, memeluk badan, mencium dan meraba buah dadanya di sebuah rumah di Taman Hala Cara Baru, Londah, Gemas, jam 3 petang, 7 Mac lalu.
Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa mengulangi perbuatan itu terhadap kanak-kanak sama dengan memaksanya duduk atas peha, memeluk badan, mencium dan meraba buah dadanya di rumah sama, kira-kira jam 4.45 petang, 10 Mac lalu.

Berikutan itu, Mohamad Shafik didakwa melakukan kesalahan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara 10 tahun atau denda atau sebatan, atau mana-mana dua daripada hukuman itu, jika sabit kesalahan.

Siti Nur Shafrida menetapkan sebutan semula kes pada 5 Mei depan di Mahkamah Majistret Gemas dan membenarkan ikat jamin RM3,000 bagi setiap pertuduhan dengan seorang penjamin.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Mohamad Zahid Ahmad, manakala tertuduh diwakili peguam Jamil Abas.

Sumber: Berita Harian

1 ulasan :

Fxstreets berkata...

Hmm..Guru yang tidak patut di tiru:((

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails